czynna w dni powszednie:
od kwietnia: godz. 17.00 – 17.40
od października: godz. 16.00 – 16.40
w pierwszy piątek miesiąca w niedziele i święta – nieczynna
SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA
Narzeczeni zgłaszają się w kancelarii parafialnej przynajmniej 3 miesiące przed planowanym terminem ślubu.
Wymagane dokumenty:
- aktualny odpis aktu chrztu (tzn. nie starszy niż 6 miesięcy) z adnotacją o bierzmowaniu,
- ostatnie świadectwo z oceną z nauki religii,
- dowód tożsamości,
- zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (w trzech egzemplarzach) z USC (ważne 3 miesiące) lub odpis skrócony aktu małżeństwa z USC
- wdowcy – akt zgonu poprzedniego współmałżonka.
SAKRAMENT CHRZTU
Do spisania aktu chrztu potrzebny jest odpis skrócony aktu urodzenia dziecka z USC.
Chrzestni zobowiązani są przedstawić zaświadczenia ze swojej Parafii, że są wierzącymi i praktykującymi katolikami i mogą być dopuszczeni do godności rodziców chrzestnych, a więc:
- są wystarczająco dojrzali do pełnienia tego zadania, to znaczy ukończyli 16 rok życia,
- przyjęli trzy sakramenty wtajemniczenia: chrzest, bierzmowanie i Eucharystię oraz prowadzą życie zgodne z wiarą i zadaniem jakie mają pełnić
- żyją w związkach sakramentalnych (nie dopuszcza się rozwodników i konkubinariuszy)
- należą do Kościoła Katolickiego i prawo nie zabrania im pełnić zadania chrzestnego
- kandydaci w wieku szkolnym przedstawiają zaświadczenie od katechety o uczęszczaniu na religię.
POGRZEB
Wymagane dokumenty:
- karta zgonu i akt zgonu zmarłego, oraz część przeznaczona dla administracji cmentarza.
- dla zmarłych z poza naszej Parafii informacja o zmarłym z Parafii jego zamieszkania.